Stručný návod ako sa stať prezidentským kandidátom. Názov návodu je kvôli dramatickému akcentu k dispozícii v nižších pasážach článku. Samotný návod vychádza zo špecifických podmienok Slovenskej republiky. Teoreticky síce môže fungovať aj inde, no záruka naň sa poskytuje iba na slovenskom výsostnom území.
- Vstúpiť do politickej strany. Nie do strany hocijakej, do strany parlamentnej.
- Rýchlo postupovať po priečkach vnútrostranníckeho kariérneho rebríčka. Nutnou podmienkou sú vyššia inteligencia, ostré lakte a silný, najlepšie plechový žalúdok.
- Vyprofilovať sa tak na persónu, ktorá bude zaujímavá hlavne pre médiá.
- Ako osoba mediálne zaujímavá využiť každú príležitosť na svoju mediálnu prezentáciu. Demagógia nielenže neškodí, ale naopak, je nutná!
- Pri mediálnej prezentácii treba pôsobiť fundovane a vysoko odborne. Najlepšie v oblasti, o ktorej sa mnoho píše, no plebs vie o nej len minimum. Trebárs makroekonomika, politológia, sociológia, alebo ústavné právo. Treba vystupovať uvážlivo, na to zaberajú dôchodkyne. Babky-demokratky-power poznal už Mečiar! A treba byť tak trošku nezávislý od materskej strany, vyvoláva to podprahovo dojem objektivity.
- Na bodoch 1 až 5 môže kandidát pracovať ľubovoľne dlhú dobu, no s jednou podmienkou: gro prípravných činností z oných bodov musí byť ukončené v časovom intervale medzi dosiahnutím štyridsiateho roku kandidátovho veku a najbližšou voľbou prezidenta.
- V kritickom období vypracovať názorovú platformu v rodnej strane a vyzvať sústranníkov, aby sa k nej vyjadrili. Zásadne odmietať akékoľvek tvrdenia o štiepení rodnej strany.
- Keďže rodná strana má iné starosti ako názorové platformy, tak vyhlásiť postoj vedenia za odklon od programovej línie a následne z rodnej strany vystúpiť. Prípadne na rodnú stranu ešte trošku nakydať, ale naozaj len trošku a veľmi decentne.
- Tým činom sa nám tu zrazu zjaví kandidát. Momentálne politicky nezávislý no napriek tomu jasne ideovo profilovaný, mediálne známy, s imidžom odborníka. Ideálny kandidát na prezidenta s obrovskou výhodou - môže s prehľadom kašľať na to, či sa na jeho podpore dohodne istá časť politického spektra alebo nie.
- Tento bod už nie je vecne potrebný a je sem zaradený len z toho dôvodu, že podobné návody zvyknú byť koncipované ako Desatoro čohosi. Dobre to znie a je známe, že slogan predáva. V tomto prípade by teda išlo o Prezidentské Desatoro a neskromne prezradím, že jeho koncepciu už jeden kandidát úspešne napĺňa. Momentálne sa nachádza v štádiu bodu 8.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára