pondelok 17. septembra 2012

How to Think Strategically


Akýsi maliar mal vraj vo zvyku namaľovať v dolnom rožku každého svojho obrazu bieleho psíka. Keď sa ho potom zákazník pýtal načo tam je, tak ho bez slova odstránil. A odstránil tým aj jedinú pripomienku k svojmu dielu...
Zdá sa, že metóda sa zapáčila aj pánovi ministrovi Kaliňákovi a použil ju pri návrhu novely zákona o verejnom obstarávaní. Rolu psíka plnia takzvané strategické zákazky. Čo vraj majú byť štátne zákazky, u ktorých je deklarovaný verjený záujem, predpokladaná cena presahuje 10 miliónov evráčov a ich obsah sa nedá vopred jasne a podrobne definovať. Čiže nikomu nie je jasné o čo v takej zákazke presne ide.
Tuho som rozmýšľal. Dlho som dumal nad príkladom pre tento typ verejného obstarávania - a so zahanbením priznávam, že som na žiadny neprišiel. Ani v besedách, ktoré som doteraz stihol na túto tému zhliadnuť, sa žiadny nevyskytol. Ani od Kaliňáka, ani z úst jeho oponentov, všetci viedli iba veľmo všeobecné a veľmo jalové teoretizujúce reči.
Prišiel som iba na toho bieleho psíka. Ten sa javí byť strategickým kompletne a bezo zbytku.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára